مقدمه آموزش PHP
نوشته شده توسط : مطلب پروژه

مقدمه آموزش PHP

در این آموزش سعی بر آن داریم که مرحله به مرحله و قدم به قدم آموزش PHP را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و آموزش به صورت کاملا کاربردی باشد که ان شاالله در انتهای آموزش PHP شما عزیزان توانایی برنامه نویسی با این زبان سمت سرور را داشته باشید.
در این جلسه ابتدا  یک معرفی از این زبان خواهم داشت و در جلسات بعدی شروع به معرفی نیازمندی ها و آموزش این زبان می پردازم.
برای طراحی وب سایت علاوه بر یاد گیری زبان‌هایی مانند HTML و Javascript که پیش از این آموزش آن را خدمتتون ارائه دادیم،شما نیاز به یاد گیری یک زبان سمت سرور مانند PHP، ASP، JSP و .. دارید که همین طور که مشخصه ما قصد آموزش زبان برنامه نویسی PHP رو داریم.

 

azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

 

زبان PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی (scripting language) اپن سورس (open source) می‌باشد که برای برنامه‌نویسی سمت سرور طراحی شده است.
اولین سوالی که به ذهن خطور میکنه اینه که منظور از scripting language و open source چیه؟
باید خدمتون توضیح بدم ما انواع زبان برنامه‌نویسی داریم که یا در زمان اجرا تفسیر می‌شود و یا قبل از اجرا باید توسط کامپایلر به زبان ماشین تبدیل شوند مانند زبان های C و C++ و زبان‌هایی مانند PHP،Python ،Perl و… زبان‌های اسکریپتی هستند که در زمان اجرا توسط برنامه‌ایی به نام مفسر (interpreter) به کد ماشین (machine code) تفسیر می‌شود و بعد اجرا، این زبان‌ها زبان‌های سطح بالا هستند یعنی فهم و یاد‌گیری آنها به نسبت زبان های دیگر ساده تر است، توضیحات دیگری که می‌توان در مورد زبان‌های اسکریپتی داد این است که به نسبت زبان‌هایی که قبل از اجرا کامپایل می‌شوند عملکرد(performance) پایین تری دارند زیرا که توسط پردازش گر به راحتی handle نمی‌شوند.
در مورد open source بودن این زبان می توان گفت که زبان برنامه‌نویسی اپن سورس به خودی خود معنی نداره، منظور از اپن سورس بودن ابزارهای ارائه شده برای این زبان می‌باشد.
خدمتتون عرض کردم که این زبان سمت سرور می‌باشد،حال منظور از سمت سرور بودن چیست؟
سمت سرور بودن به این معناست که صفحات طراحی شده با این زبان توسط وب سرور (که نوعا از نوع Apache وIIS) می‌باشد، پردازش شده و خروجی آن به صورت صفحات HTML و Javascript به مرورگر کاربر ارسال می‌شود، در نتیجه واضح است که پردازش صفحات PHP بر عهده سرور بوده و سمت کاربر هیچ نقشی در پردازش آن ندارد.
PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازنده فرا متن است که در سال ۱۹۹۴ توسط رسموس لردورف Rasmus Lerdorf ایجاد شده است و اولین نگارش آن ۲۱ سال قبل به نام Personal Home Page روانه بازار شد و در حال حاضر شماره آخرین نسخه ارائه شده آن ۷ می‌باشد.

 

azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

 

 

ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان برنامه نویسی C می باشد که البته در نسخه‌های جدید تر شبیه برنامه نویسی جاوا است این شباهت باعث شده تا این زبان محبوبیت خاصی در میان برنامه نویسان داشته باشد. سایت ‌های فراوانی در جهان براساس این زبان نوشته شده است که درصدی که من از اون اطلاع دارم چیزی حدود ۸۲ درصد است، از میان وب سایت‌هایی که با php طراحی شده‌اند می‌توان از مشهورترین آنها از Facebook و ویکی پدیا یاد کرد.

azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

 

 

یکی از مسائلی که هر برنامه نویسی در هر پلتفرمی نیاز است یاد بگیرد ، انبارداده و یا پایگاه داده (Data Base) می‌باشد که خوشبختانه این زبان توانایی آن را دارد که با اکثر پایگاه داده‌ها من جمله Mysql،Sqllite، Oracle،Sql server و … ارتباط برقرار کرده و استفاده نماید که اکثر برنامه نویسان PHP از پایگاه داده Mysql به دلیل اپن سورس بودن استفاده می نمایند. یکی دیگر ار ویژگی این زبان قابل اجرا بودن بر روی سیستم عامل های معروف من جمله windows، Linux ،Unix ، Mac و با اکثر سرورهای معروف قابل اجراست.
ان شاالله ادامه آموزش در جلسه آینده

 

azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
azsoftir.com
09367292276
azsoftir@gmail.com





:: موضوعات مرتبط: انجام پروژه php , ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: